Haluan noutaa tilaukseni myymälästä - mistä tiedän, mitä myymälöitä on valittavissa?
Kun täytät ostoskorissa yhteystietosi, sinulle näytetään syöttämääsi osoitetta lähimpänä olevat verkkokaupan noutopisteenä toimivat IKH Jälleenmyyjät. Voit tarkistaa myös ennen tilauksen tekemistä, onko sinua lähin jälleenmyyjä IKH Verkkokaupan noutopiste käyttämällä myymälähakua: myymälän tiedoissa on tällöin tieto ”IKH Verkkokaupan noutopiste”.
Haluan noutaa tilaukseni esim. mökkipaikkakunnan lähellä olevasta IKH-myymälästä?
Syötä laskutusosoitteeksi mökkisi osoitetiedot, jolloin postinumeron perusteella saat valittavaksesi mökkiäsi lähimmät IKH noutomyymälät.
Annoin tilauksellani vahingossa väärän yhteystiedon, miten toimin?
Ota yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostilla verkkokauppa@ikh.fi tai soittamalla numeroon 0200 32300. Varauduthan ilmoittamaan tilausnumeron, jonka löydät sähköpostiisi tulleesta tilausvahvistuksesta. Voit laittaa meille viestiä myös asiakaspalvelusivultamme löytyvällä yhteydenottolomakkeella.
Voinko maksaa verkkokauppaostokseni myymälään noutaessani pakettia?
Kaikki verkkokauppatilaukset maksetaan tilauksen yhteydessä verkkokaupan ostoskorissa verkkokaupan maksuvälittäjän kautta – myös silloin, kun tilaus noudetaan IKH-myymälästä.
Voinko lisätä tilaukselleni tuotteita jälkikäteen?
Valitettavasti tilaukselle ei voida lisätä tuotteita, mutta voit tehdä haluamastasi tuotteesta lisätilauksen, joka yhdistetään mahdollisuuksien mukaan aiempaan tilaukseesi. Huomioithan, että tämä ei tapahdu automaattisesti, joten olethan tällaisessa tapauksessa aina yhteydessä asiakaspalveluumme verkkokauppa@ikh.fi / 0200 32300.
Voiko kahden eri tilaukseni toimitukset yhdistää?
Tämä riippuu siitä, missä vaiheessa tilaustesi käsittely on ja mitä ja minkä kokoisia tuotteita tilauksesi sisältävät. Olethan tällaisessa tilanteessa aina yhteydessä asiakaspalveluumme verkkokauppa@ikh.fi / 0200 32300.
Mistä löydän verkkokauppatilaukseni kuitin / laskun?
Olen rekisteröitynyt asiakas
Jos olet rekisteröitynyt verkkokaupan asiakkaaksi ja tehnyt tilauksesi kirjautuneena, voit selata tilauksiasi ja tulostaa kuitin kirjautumalla asiakastiliisi. Kirjaudu asiakastiliisi täällä.
Minulla ei ole asiakastiliä
Jos et ole rekisteröitynyt verkkokaupan asiakkaaksi, voit ladata/tulostaa kuitin syöttämällä tilauksesi yksilöivät tiedot täällä.
Voit käyttää kirjautumissivulla olevaa toimintoa Unohditko salasanasi? Tämän jälkeen saat sähköpostiisi salasananvaihtolinkin.
En ole saanut laskua tilauksestani
Maksoin tilaukseni Svea Laskulla, Svea Erämaksulla tai Svea Yrityslaskulla. Olen vastaanottanut tilaukseni, mutta en ole saanut laskua.
Svea Lasku ja Erämaksu: Svea Bank lähettää laskun tilauksellasi ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen noin kahden viikon kuluessa. Tarkistathan myös sähköpostisi roskapostikansion. Huomioithan, että laskun lähettäjä ja maksun saaja on Svea Bank, ei IKH.
Svea Yrityslasku: Yrityslasku lähtee oletuksena verkkolaskuna, jos yrityksen tiedot löytyvät verkkolaskurekisteristä. Muussa tapauksessa lasku lähtee sähköpostilla tilauksella ilmoitettuun osoitteeseen.
Tilaukseni sisälsi vääriä tuotteita tai lähetys oli puutteellinen tai viallinen
Haluan perua tilaukseni, jota ei ehkä ole vielä ehditty lähettää
Ole mahdollisimman nopeasti yhteydessä asiakaspalveluumme verkkokauppa@ikh.fi / 0200 32300. Varauduthan ilmoittamaan tilausnumeron, jonka löydät sähköpostiisi tulleesta tilausvahvistuksesta. Tilauksesi perutaan ja siitä tehty maksusuoritus palautetaan, jos lähetys ei ole vielä ehtinyt lähteä matkaan. Muussa tapauksessa asiakaspalvelu sopii kanssasi, miten jo matkaan ehtineen paketin kanssa toimitaan.
Miten palautan IKH Verkkokaupasta ostettuja tuotteita?
Löydät opastusta palautusilmoituksen tekemiseen ja tuotteiden palauttamiseen palautusohjeistamme.
Minulla ei ole palautustarraa - miten palautan tuotteen?
Jos tilauksesi mukana ei ole toimitettu palautuslähetystarraa (esim. isot tuotteet tai VAK-lähetykset) otathan yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun, joka auttaa sinua palautuksen kanssa. Verkkokaupan yhteystiedot: verkkokauppa@ikh.fi / 0200 32300
Onko palauttaminen ilmaista
Verkkokaupasta tilattujen tuotteiden palauttaminen on ilmaista. Huomioithan kuitenkin, että hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta sen jälkeen, kun pakkaus on avattu. Tällaisia tuotteita verkkokaupassamme ovat esimerkiksi hengityssuojaimet, koko- ja puolinaamarit, korvatulpat, alusasut ja -kerrastot sekä sukat.
Voinko palauttaa tuotteen suoraan IKH-myymälään?
Ensisijaisesti verkkokauppatilausten palautukset lähetetään palautusohjeen mukaisesti mukana tulleella palautustarralla.
IKH-myymälä, josta noudit tilauksesi voi kuitenkin ottaa palautuksesi vastaan ja välittää sen eteenpäin. Huomioithan, että silloinkin sinun tulee ilmoittaa palautuksestasi verkkokaupan asiakaspalveluun. Maksunpalautus tapahtuu verkkokaupan maksunvälittäjän kautta, verkkokauppatilauksellasi käyttämäsi maksutavan mukaisesti, kun verkkokaupan palautuskäsittely on käsitellyt palautuksesi.
IKH-lahjakortti
Miten toimin käyttämättä jääneen lahjakortin kanssa?
Lahjakortti on voimassa 24 kuukautta ostopäivästä. Valitettavasti voimassaolon jälkeen lahjakorttia ei voi enää käyttää. Lahjakortista ei palauteta rahoja, mikäli lahjakortille jää arvoa voimassaoloajan umpeuduttua.
Missä voin maksaa IKH-lahjakortilla?
Voit maksaa lahjakortilla IKH-ketjun myymälöissä ja ikh.fi-verkkokaupassa.
Miten toimin, jos lahjakortti on kadonnut tai varastettu?
Kun huomaat korttisi kadonneen, voit ottaa yhteyttä IKH:n asiakaspalveluun. Lahjakortti voidaan mitätöidä, mikäli sinulla on tallessa lahjakortin numero (kortin kääntöpuolella oleva numerosarja). Kadonnutta tai varastettua lahjakorttia ei korvata.
Miten voin pidentää lahjakortin voimassaoloa?
Lahjakortin voimassaoloaika on 24 kk ostopäivästä. Sen jälkeen lahjakortti ei ole enää voimassa eikä sen voimassaoloaikaa voida pidentää myymälässä.
Miten toimin, jos haluan palauttaa lahjakortilla ostetun tuotteen?
Myymälästä ostettu tuote: Voit palauttaa tuotteen normaalisti samaan myymälään, josta olet sen ostanut. Tuote vaihdetaan ensisijaisesti toiseen tuotteeseen.
Verkkokaupasta ostettu tuote: Toimi tilauksesi mukana saamasi palautusohjeen mukaisesti. Löydät ohjeet palautusilmoituksen tekemiseen ja tuotteiden palauttamiseen täältä. Rahat palautetaan takaisin lahjakortille.
Miten voin itse tarkistaa avoimen saldoni?
Voit tarkistaa lahjakorttisi avoimen saldon täältä tai IKH-myymälässä kassalla. Tarvitset saldon tarkistusta varten lahjakortin numeron ja pin-koodin. Fyysisessä lahjakortissa nämä tiedot ovat kortin kääntöpuolella. Digitaalisen lahjakortin numero ja pin-koodi ovat sähköpostissa, jolla vastaanotit lahjakortin.
Miten lahjakortti toimii Ahvenanmaalla?
Lahjakortit ovat myynnissä myös Ahvenanmaalla IKH-kumppanimyymälässä. Koska ikh.fi -verkkokaupan tilauksia ei toimiteta Ahvenanmaalle, fyysisiä lahjakortteja ei voi tilata verkkokaupasta. Sen sijaan digitaalisia lahjakortteja voi ostaa verkkokaupasta myös Ahvenanmaalta. Manner-Suomesta ostetulla lahjakortilla voi maksaa myös Ahvenanmaalla ja toisinpäin.
Tuotteisiin liittyviä kysymyksiä
Mistä näen tuotteen saatavuustiedon lähimmällä IKH-jälleenmyyjällä?
Verkkokaupassamme näytettävä saatavuustieto koskee saatavuutta verkkokaupasta. Olethan yhteydessä sinua lähimpään IKH jälleenmyyjään varmistaaksesi tuotteen saatavuuden, toimitusajan ja hinnan kyseisessä myymälässä.
Voit tilata painatuksen lisäpalveluna IKH-myymälästä ostettuun vaatteeseen. Tee tilaus lähimmässä IKH-myymälässä. Katso täältä lisätietoa painatuspalvelustamme.
Löydänkö jostain vaatteiden kokotaulukot?
Useimpien vaatteiden tuotetiedoista löytyy linkki kokotaulukkoon kohdasta Liitteet ja tiedostot. Löydät runsaasti lisätietoa oikeankokoisen työvaatteen valintaan myös työvaatetuksen koko-oppaasta.
Verkkokaupassa ilmoitetut hinnat ovat ikh.fi-verkkokaupan hintoja ja ne ovat voimassa vain ikh.fi-verkkokaupasta tehdyistä tilauksista. Saatavuustieto tarkoittaa ikh.fi-verkkokaupan varastotilannetta. Ikh.fi-verkkokaupan hinnat voivat olla erilaisia verrattuna myymälöiden hintoihin, sillä jokainen myymälä päättää itse hintansa. Tiedustele myymäläkohtaista saatavuutta ja hintaa lähimmästä IKH-kumppanimyymälästä tai IKH:n omasta myymälästä. Katso lähin IKH-myymäläsi.
Tilaa uutiskirje
Tilaa uutiskirjeemme, niin kuulet ensimmäisenä tarjouksistamme. Saat lisäksi tietoa ajankohtaisista aiheista, kuten työturvallisuudesta, rakentamisesta, työkoneista ja varaosista.
Hyväksyn uutiskirjeiden vastaanottamisen ja olen lukenut tietosuojakäytännön.